Prevádzková doba
- Pondelok 8.00 - 16.00
- Utorok 8.00 - 16.00
- Streda 8.00 - 16.00
- Štvrok 8.00 - 16.00
- Piatok 8.00 - 16.00
- Sobota Zatvorené
- Nedeľa Zatvorené
Podvozok vášho vozidla dostaneme do 100% stavu
Podvozok je jednou z najviac zaťažených častí automobilu. „Leží“ na ňom celá karoséria, a požiadavky na jeho funkčnosť sú z každej strany. Najväčším nepriateľom sú nekvalitné cesty s výtlkami. Malé nerovnosti podvozok nepoškodia, väčšie výtlky však môžu spôsobiť problémy ako deformáciu geometrie kolies alebo poškodenie pneumatík.
Aj zima dá podvozku zabrať. Soľ a rôzne nečistoty nahromadené na spodnej strane podvozku otvoria dvere korózií k jednotlivým častiam podvozku.
Po zimnej sezóne odporúčame vykonať počas kontroly podvozku po výtlkoch aj kontrolu geometrie, tlmičov, brzdového systému a pneumatík. Predchádzať problémom s podvozkom je nielen finančne menej náročnejšie, ale predovšetkým bezpečnejšie.
Nefunkčné brzdy sú zbraň
Správna funkcia bŕzd je nevyhnutná nielen pre bezpečnú jazdu, ale aj pre bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky.
Pravidelná údržba brzdového systému je kľúčová. Dokonca aj krátka doba počas ktorej bolo vozidlo zaparkované vo vlhkom prostredí môže spôsobiť na brzdových komponentoch a kotúčoch výskyt hrdze. Korózia je problém, ktorý hrozí však aj pri miernom brzdení, keďže v daždivom počasí sa nečistoty usadzujú na kotúčoch a brzdové platničky ich nedokážu účinne odstrániť.
Ďalším významným faktorom je opotrebenie a celková životnosť brzdových komponentov. S opotrebovaním sa znižuje objem brzdovej kvapaliny, hrúbka kotúča sa zmenšuje a brzdy strácajú efektivitu.
Kontrolu stavu brzdového systému odporúčame vykonávať minimálne raz do roka, ideálne pri každej výmene pneumatík.
Kedy by ste mali venovať osobitnú pozornosť stavu brzdového systému?
- Predĺžená brzdná dráha, predovšetkým najmä v zimných podmienkach.
- Oneskorená reakcia bŕzd po stlačení brzdového pedála.
- Brzdový pedál zaberá až pri podlahe, dokonca aj pri ľahkom brzdení.
- Nestabilita počas brzdenia.
Tlmiče nie sú len pre pohodlie
Väčšina ľudí má tendenciu vnímať tlmiče len ako zariadenia pre pohodlie jazdy. Je však dôležité pochopiť, že tlmiče plnia dôležitú úlohu aj tým, že minimalizujú nežiaduce vibrácie nápravy a zabraňujú vozidlu strácať kontakt s vozovkou. Ak tieto vibrácie pretrvávajú, môže dôjsť k stratám ovládateľnosti vozidla, čo priamo ohrozuje bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky.
Tlmiče sa väčšinou nepokazia zo dňa na deň. Ich stav sa zhoršuje postupne, takže je ťažké okamžite zistiť, či potrebujú údržbu alebo výmenu.
Bez návštevy servisu však môžeme poznať blížiace sa problémy s tlmičmi opotrebovaním dezénu pneumatík. Taktiež ak z tlmiča vyteká olej, netreba váhať. Je to jasný signál, že ho treba vymeniť.
Odporúčame kontrolovať stav tlmičov u nového vozidla po prejdení 80 000 km a potom každých 20 000 km.
Nepodceňujte opotrebovanie a poškodenie tlmičov. Predĺženie brzdnej dráhy, obmedzená funkčnosť brzdových systémov ABS a EPS, zvýšená opotrebovanosť pneumatík a zhoršené správanie vozidla v zákrutách ohrozí nielen vašu peňaženku, ale aj bezpečnosť.
Napíšte nám správu / Objednajte si servis
Chcete si u nás objednať servis? Máte otázky alebo potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať cez online formulár alebo nám zavolajte. Ďakujeme.